top of page

מה ההבדל בין צבעי RGB לצבעי CMYK?


מכירים את זה שבחרתם צבע שנראה מעולה על המסך, אבל על הדפוס נראה שונה לגמרי? כדי להבין למה זה קורה, איך למזער נזקים ואיך לשלוט בצורה מקצועית בבחירת הצבעים, חשוב קודם כל להבדיל בין שתי סביבות עבודה – הדיגיטל לעומת הדפוס. לכל אחת מהן יש כללים אחרים בכל הקשור בצבעים, וכדי להגיע לרמת גימור גבוהה כדאי מאוד שתכירו את ההבדלים.

צבעי ההדפסה – CMYK בכל הקשור להדפסה, כמו כרטיס ביקור, פלייר, הזמנה לחתונה, וכו׳, נעבוד עם שיטת ה- CMYK שמבוססת על ארבעה צבעים: כחול סיאן, אדום מג’נטה, צהוב ושחור. כאשר נערבב את ארבעת הצבעים הללו בדרגות משתנות נקבל גוונים שונים, ואם נערבב את כולם במידה שווה נגיע לצבע שחור- חום. צבעי המסך – RGB

בכל הקשור לעיצוב בסביבה דיגיטלית, כמו עיצוב אפליקציות, עיצוב אתרים, עיצוב מסכים וכו׳. אם נערבב בין הצבעים האלה בעוצמות משתנות, נקבל קשת גוונים רחבה. אם נדליק את שלושתם בעוצמה מלאה נקבל צבע לבן, ואם נכבה את שלושתם, נקבל צבע שחור. צבעי פנטון

אם אתם עוסקים בגרפיקה או שעבדתם מול מעצב גרפי מקצועי, נתקלתם לא פעם במונח צבעי פנטון. חברת פנטון היא חברה לייצור צבעים והיא ידועה בעיקר בשל שיטת התאמת הצבעים המדוייקת שלה. לחברה מניפת צבעים ובה לכל גוון יש מספר ותמונה של הגוון עבור הדפסה. מניפת הצבעים של פנטון מציעה לנו מתכונים להכנת גוונים בשיטת CMYK שנועדה לדפוס.

בשיטה זו מתבססים על ארבעה צבעים: סיאן, מג’נטה, צהוב ושחור, שמודפסים בכמויות משתנות בהתאם לגוון שאנו מבקשים ליצור. ניתן למצוא אתרים שמציעים חיפוש לפי צבע, שם או מספר הפנטון. שימוש בצבעי פנטון יכול למנוע בלבול בין צבעים דומים לפני הורדה לדפוס ויבטיח את טון הצבע המדוייק.


bottom of page