top of page

4 טיפים ליצירת לוגו





לוגו הוא הסמל שמייצג את העסק שלכם ומבדיל אתכם מאחרים. הוא יכול להיות מורכב מאיור וטקסט, או כל אחד לחוד, וכשהוא עשוי נכון הוא נחרט עמוק בתודעה, עד שלא צריך לציין את שם המותג או העסק. 1. החליטו על סוג הלוגו הנכון עבורכם.

קודם כל עליכם להחליט איזה סוג לוגו אתם רוצים:

לוגו מאויר, אותיות, גרפיקה מופשטת, שילוב שלהם וכו׳. מה יהיה השימוש העתידי של הלוגו? האם הוא ישקף מוצר אחד שהארגון מייצר או משווק – אם כן, מה יהיה אם תחליטו לייצר מוצרים נוספים ושונים? בנוסף, חישבו מי קהל היעד שלכם. קהל צעיר יאהב לוגו צעיר ומעוצב יותר, ואילו קהל מבוגר יותר יתחבר יותר ללוגו שמרני. הקהל הישראלי שונה מהקהל האנגלי, ואילו קהל דתי עשוי להתחבר ללוגו שונה מקהל חילוני. קביעת קהל היעד תקבע כיצד הלוגו צריך להיראות. 2. צבעים

הבחירה בצבע ללוגו היא חשובה מאוד, כי מדובר על בחירה שהיא הרבה יותר מאשר צבע רק ללוגו, אלא לכל המותג שלכם. לצבעים יש הרבה משמעות והם יכולים לתקשר רעיונות וזהות. מומלץ לבחור פלטת צבעים שמתאימה למהות המותג שלכם, ולהשתמש בצבעים האלו הן ללוגו והן לעיצוב האתר בכלל. חשוב שהצבע יתכתב עם המוצרים שאתם מוכרים ועם הסגנון של העסק – עסק מעונב ורשמי כנראה לא יהיה בצבע ורוד, בעוד סביר כי עסק טבעי וידידותי לסביבה יהיה בצבע ירוק.

3. פונט

הבחירה בפונט גם היא משמעותית. הרבה מותגים בוחרים לפתח פונט משל עצמם, כך שאין סיכוי שמותג אחר ישתמש בפונט הזה, מה שהופך אותם ייחודיים במיוחד. חשבו על זה – הפונט של קוקה קולה כל כך מזוהה, שאין סיכוי שלא תזהו את האותיות כשתראו אותן במקום אחר. כמובן, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לפתח פונט מאפס, ובכל זאת חשוב לתת את הדעת לפונט שאתם בוחרים, נסו להימנע מהפונטים הברורים מאליהם והמוכרים במיוחד. תוכלו לקנות פונט מוכן שפחות נמצא בשימוש של אחרים.

4. שמרו על עיצוב פשוט

לוגו צריך להיות פשוט, נקי וברור לעין. אל תעמיסו אלמנטים שונים על הלוגו שלכם ונסו לעשות אותו פשוט ככל האפשר (חשבו על לוגואים מובילים כמו של אפל, אדידס או נייק). לוגו צריך להתאים כמעט בכל מקום, לעבוד טוב גם כשהוא גדול וגם כשהוא קטן, ולהיות זה שיוביל אתכם גם בעיצוב האתר, גם בעיצוב הרשתות החברתיות והשיווק וגם אפילו באריזות של המוצרים. לכן, בחרו עיצוב פשוט שתמיד מסתדר.



bottom of page